субота, 9. мај 2009.

Mašina za namotavanje konca oko niti


Ako želite da napravite kvalitetnu maketu broda, morate raditi po pravilima. To podrazumeva i tekalež. U kitkompletu, takvog nečega nema i ja sam to nedavno saznao. Putujući po internetu, video sam kako pravi doktori za modelarstvo to rade. Međutim to je ne izvodljivo uraditi ručno, a u međuvremenu sam primetio mašine za upredanje konca i namotavanje, pa sam se pitao šta je to. Posle izvesnog vremena sam dosao do saznanja o čemu se radi i tek tad sam shvatio koliko je zahtevno pravo maketarstvo. Počeo sam razmišljati o pravljenju nečega sličnog, a pošto sam bivši metalac i konstruktor mašina, bacio sam se u razmišljanje. Počelo je sve od jedne polomljene mašine za pecanje, starije konstrukcije i jače. Posle prvog puštanja u rad, gurao sam ručno mehanizam. Mašina je fantastično radila. Pošto svaka mašina za pecanje ima osovinu za špulnu koja se kreće napred nazad, rešio sam da iskoristim to pomoćno kretanje i pretvorim ga u pravolinisko, tako da mašina sama sebi daje posmak. Posle malo razmišljanja to sam i uradio. Na mašini se mogu štelovati svi parametri, od debljine kanapa, pa do sile zatezanja, jedino brzina zavisi od mene tj. koliko brzo vrtim.

Pokazujem primer kanapa i mašinicu. Nadam se da je ovo jedinstveno i prvo rešenje u svetu, ali svi moji prijatelji modelari , pa i drugi mogu slobono da proučavaju i nesmetano koriste ideju, biće mi drago.

Нема коментара: